Wednesday 28 March 2012

kaSut.....

pentingkah sepasang kasut untuk kita?? jika tidak lengkap sepasang maka jadilah seperti cinderella yg kehilangan sebelah kasutnya.. kasut juga dianggap sebagai pelengkap penampilan kita bukan?? So, jom kite sama-sama mengenal dunia kasut ni.... Rasanya masih rami  yg tahu memakai dari namanya dan semestinya batanghidung ini sendiri hehehehe~ =D





1. Ankle straps
Ankle straps mempunyai tali yg dililit di sekeliling buku lali. Straps yg dililit biasanya mengunakan material mcm reben, renda dan bahan2 lain. kalau xde lilitan2 2 buka ankle straps lh nmenye..



2. Ballet Flats
kasut ni juga dikenali dgn nama kasut ballerina. Flats ni dinspirasikan dari kasut ballet(tetapi ditransform dari segi material dan cara pembuatan). Ballet Flats ni mempunyai tapak yg leper dan tertutup serta menyerupai sandal.


3. Kitten heel 
ialah tumit yg pendek, juga ramping mahupun tirus, biasanya tinggi tumitnya dari 3.5cm (2 inci) with a slight cure setting the heell in from the edge of the shoe, sebab itulah design tumitnya tirus.



4. Spool Heels 
kasut ni lagi tinggi daripada kitten heels but no too macam stilletto. tinggi tumitnya lebih kurang 2.0-2.5 inci. tumitnya agak luas di bahagian atas dan bawah dan sempit dibahagian tengah.


5. Mary Jane 
Mary jane adalah istilah Amerika utk jenis kasut atau sendal yg biasanya memiliki tumit rendah, luas dan jari kaki tertutup bulat, dan satu tali ber'buckle' menyilang punggung kaki dan/ atau sekitar pergelangan kaki.

hehehehe.....
ckp mcm pandai je bab2 kasut ni kn tapi loha cume nk kongsi2 je ...
bgi loha lh kasut ni menyakit kn je klu berjalan
bkn lh loha nk ckp yg loha ni xpakai kasut klu kluar jln dgn loha cume.. loha lgi selesa klu pakai seliper or sendal...
bagi loha "simple is beautiful"
klu pandai utk mengayakan nye..=)


No comments:

Post a Comment